M/S.

”Ecuador”

Hjemsted:

København.

Kaldesignal:

OYZC.

Byggeår:

1955.

Byggested:

Helsingør Skibsværft og Maskinbyggeri A/S, Helsingør, Danmark.

Byggenr:

319.

Besætning:

 

Køl lagt:

25/5-1954.

Antal TEU’s:

 

Søsat:

7/1-1955.

Antal  reefers:

 

Længde:

137,20 m.

Brt:

5.325.

Hovedmaskine:

1 stk. B&W type: 862-VTF-115.

Bredde:

17,86 m.

Nrt:

2.967.

HK:

4.800 bhk.

KW:

 

Dybgang:

7,67 m.

Tdw:

9.041.

Fart i knob:

14,5.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1955 – 1968.

Ex. Navne:

 

Leveret:

2/4-1955.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

2/4-1955.

Salgsår:

1968.

 

Rederi:  DFDS, København.                                                                                              IMO-nummer: 5056705.

Skibets videre historie:

1955:

Afsejlede 2/4 på jomfrurejse fra Helsingør til Gdynia.

1955:

-1966: Fart hovedsalig København – Syd Amerika.

1963:

Periodevis i fart for Nordana Line.

1964:

-og 1965: Periodevis i fart København – Nord Amerika.

1965:

En rejse København – Haifa.

1966:

I timecharter for fart USA – Arabiske Gulf og Europa – Vest Indien.

1967:

I timecharter til West Coast Line for fart Canada – USA – Syd Amerika.

1968:

Ankom 18/2 til Frederikshavn for salgsdokning.

1968:

Solgt 22/2 til Pelikan Shipping Co. S.A., Panama.

1968:

Overtaget 27/2 af de nye ejere og omdøbt til ”Equador”.

1970:

Solgt til Tarrens International Carriers S.A. (Consulance Rappresentance Maritime S.r.I.), Panmama. Omdøbt til ”Tarrens”

1972:

Overført til Tabriz Shipping Co. S.A., Panama.

1976:

Solgt til Notis Shipping Corp. (Commercial Shipping Corp. S. A.), Piræus, Grækenland. Omdøbt til ”Notis”.

1981:

Solgt til Itraco Ltd., Panama. Omdøbt til ”Bhoja Trader”.

1982:

Solgt til Naservi Cia. Naviera S.A., San Lorenzo. Omdøbt til ”Ashar”.

1983:

Overtaget af Universal Maritime Corp., San Lorenzo. Navn Uændret.

1984:

Ankom 25/8 til Gadani Beach for ophugning hos Amica Construction Works.

 


"Ecuador"
Foto: Postkort.

"Ecuador" ved Langelinie, København 1958
Foto: Svend Raether.
 
"Ecuador" anno 1967 mens skibet var i charter til West Coast Line
Foto: Poul Erik Andersen´s arkiv.

Tilbage til DFDS