M/S.

”Magdala”

Hjemsted:

København.

Kaldesignal:

OXSJ.

Byggeår:

1951.

Byggested:

Nakskov Skibsværft, Danmark.

Byggenr:

126. 

Besætning:

46 + 3 aspiranter (12 passagerer).

Køl lagt:

 

Antal TEU’s:

 

Søsat:

16/12-1950. 

Antal  reefers:

 

Længde:

137,77 m.

Brt:

8.435.

Hovedmaskine:

1 stk. B&W 674VTF-160.

Bredde:

18,65 m.

Nrt:

5.082.

HK:

6.850 ihk. - 5.500 bhk.

KW:

 

Dybde:

10,79 m.

Tdw:

    10.364.

Fart i knob:

15,0.

Prøvetur:

19/3-1951.

Periode i fart:

1951 – 1972.

Ex. Navne:

 

Leveret:

21/3-1951.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1972.

 

Rederi: A/S Det Østasiatiske Kompagni, København.                                                    IMO-nummer: 5216927.

Skibets videre historie:



1972:  
1975:
1989:
1991:

Skibet havde 5 lastrum, hvoraf de 3 i forskibet havde 2 mellemdæk og de 2 i agterskibet 1 mellemdæk. "Magdala" opererede især på Indien-ruten 
Solgt 21/8 til Yick Fong Shipping & Enterprises Co., Hong Kong og omdøbt til "Kara Sea" hjemmehørende i Mogadishu Somalia.
Solgt til Folkerepublikken Kina uden navneændring.
Omdøbt til "Zhan Dou 11" hjemmehørende i Shanghai.
Ophugget.

 


"Magdala" tegning af hovedmotor
Fra Poul Tingleff´s arkiv.

"Magdala" stabelafløbning 16/12-1950
Foto: Poul Tingleff´s arkiv.

"Magdala"
Foto: Postkort.

"Magdala"
Foto: Gert Pedersen´s arkiv.

"Magdala"
Foto: Postkort.

"Magdala" i Wellington sidst i 60érne. I baggrunden ses "Angelina Lauro"
Foto: Chris Howell´s arkiv.

"Magdala"
Foto: Gert Pedersen´s arkiv.

"Magdala" i Hobart, Tasmanien
Foto: David Kirby/Chris Howell`s arkiv.

Tilbage til Østasiatisk Kompagni