M/S.

Irena Dan”

Hjemsted:

Esbjerg.

Kaldesignal:

OYHO.

Byggeår:

1977.

Byggested:

Verolme Cork Dockyard, Ltd, Cork, Irland.

Byggenr:

902.

Besætning:

 

Køl lagt:

24/1-1976.

Antal TEU’s:

 

Søsat:

17/1-1977.

Antal  reefers:

 

Længde:

226,06 m.

Brt:

39.366.

Hovedmaskine:

1 stk. B&W type 7K80GF.

Bredde:

32,25 m.

Nrt:

28.018.

HK:

18.233 bhk.

KW:

13.607.

Dybgang:

14,35 m.

Tdw:

72.374.

Fart i knob:

16,0.

Prøvetur:

 

Periode i fart:

1977 – 1983.

Ex. Navne:

 

Leveret:

28/6-1977.

Sidste tur:

 

 

Indsat:

 

Salgsår:

1983.

 

Rederi: J. Lauritzen A/S, København                                                                               IMO-nummer: 7410785.

Skibets videre historie:

1983:

Solgt 8/8 til Corylus Maritime Co, S.A., Panama. Korr. reder: Carras shipping Co Ltd, Piræus. Overtaget 20/8, omdøbt til “Heritage”.

1988:

Solgt 27/9 til K.G. Jepsen Skiprederi, A/S, Bergen. Omdøbt til ”Arrow Peak”. Hjemhavn Bergen.

1989:

Solgt 7/4 til Seawing shipping Inc, Monrovia. Korr. reder: Alcyon Shipping Co, Ltd, Piræus. Omdøbt til “Nightlight”. Hjemhavn  Nassau.

1994:

Solgt 1/4 til Onda Dell Este Shipping Co, Monrovia. Korr. reder: Standard Bulk Transport Corp, Piræus. Omdøbt til “Standard Valor”. Hjemhavn Piræus.

2003:

Omdøbt /6 til ”Pontos”.

2007:

Solgt 2171 til Whole Univers International Ltd, Qingdao. Omdøbt til ”Glory Tianjin”. Hjemhavn Panama.

2008:

Solgt /10 til Lily Marine Ltd, Majuro. Korr. reder: Sea Star Ships Management, Majuro. Omdøbt til “Lily Star”. Hjemhavn Panama.

2009:

Solgt til Bangla Desh for ophugning.

2009:

Ankom 27/2 til Chittagon under navnet ”Lily S”.

2009:

Sat på stranden 15/3.

 

 


"Irena Dan"
Foto: Arkivbillede.

"Irena Dan"
Foto: Arkivbillede.

"Irena Dan"
Foto: Arkivbillede.
"Irena Dan" på Missisippe floden 1978
Foto © : Karsten Petersen, www.global-mariner.com

"Nightlight" ud for Rozenburg
Foto: John Sins.
 
"Pontos" i Savona 11/9-2005
Foto: Federico Bolognini.

Tilbage til J. Lauritzen.